پنجمین كنفرانس بین‌المللی صنعت سی.ان.جی برگزار می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، حفظ محیط زیست با ایجاد نظام پایش و ارزیابی گاز طبیعی ورودی به صنعت سی.ان.جی، ارتقای دانش و مهارت و تكنولوژی، ایجاد بسترهای لازم برای جذب بیشتر بخش خصوصی و فرصت های سرمایه‌گذاری، تشویق تولیدكنندگان برتر، گسترش فرهنگ و رعایت ایمنی مصرف و تبیین نقش این صنعت پاك در تحقق اهداف كلان و سیاست‌های كلی نظام اقتصادی از مهمترین محورهای برگزاری این كنفرانس است.

در این گردهمایی دو روزه همچنین اهداف كلان دیگر صنعت سی.ان.جی، همچون صادرات خدمات فنی و مهندسی تجهیزات صنعت سی.ان.جی، نقش این حامل انرژی در سبد سوخت خودروها، موانع و مشكلات پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی، سیستم های پایش و ارزیابی گاز ورودی به صنعت سی.ان.جی و رده بندی جایگاه ها، مورد بررسی و ارزیابی كارشناسان اقتصادی كشور قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این در حاشیه تشكیل این كنفرانس بین المللی، نمایشگاه بین المللی دستارودهای صنعت سی.ان.جی، و موزه این صنعت پاك و استراتژیك برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر به منظور انتقال دانش و فناوری های مرتبط با صنعت سی.ان.جی علاوه بر برگزاری 6 میزگرد تخصصی درحاشیه برپایی پنجمین كنفرانس سی.ان.جی، چهار كارگاه آموزشی صنعت سی.ان.جی هم برگزار خواهد شد.

این همایش بین‌المللی با مشاركت شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، سازمان ملی استاندارد ایران ،شركت بازرسی كیفیت استاندارد ایران ،شركت ملی گاز ایران ،دانشگاه صنعت نفت،پژوهشگاه صنعت نفت ،معاونت حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران و مراكز علمی و دانشگاهی داخل كشور برگزار می شود .

گفتنی است تعداد كل جایگاه‌های عرضه سی.ان.جی ایران به مرز یك هزار و 900 باب افزایش یافته و مطابق با برنامه زمان بندی شده تعداد 340 جایگاه جدید عرضه این حامل انرژی تا پایان شهریور ماه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

ظرفیت توزیع روزانه سی.ان.جی كشور هم اكنون بیش از 38 میلیون مترمكعب است و بیش از 25 درصد سهم سبد سوخت خودروهای كشور به سی.ان.جی اختصاص یافته است.

جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در بین كشورهای جهان ایران دارای دومین ناوگان گازسوز جهان و در بخش ساخت جایگاه‌های سی.ان.جی در رتبه چهارم جهان قرار گرفته است.

اقتصام**9189**





:: برچسب‌ها: جشنواره , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: